Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Biuro Obsługi Klienta PGE musi wrócić do Sokółki. Radni podjęli uchwałę w tej sprawie

Martyna Tochwin
Martyna Tochwin
materiały pge
Sokólscy radni jednogłośnie opowiedzieli się za przywróceniem Punktu Obsługi Klienta PGE w Sokółce. Chcą, aby punkt, który został zlikwidowany w 2016 roku, znów zaczął funkcjonować. Tak, aby mieszkańcy, zwłaszcza osoby starsze i schorowane nie musiały w każdej sprawie jeździć do biura w Białymstoku.

- W ostatnich latach PGE podjęło wiele działań w kierunku przywrócenia nieistniejących już punktów obsługi klienta na terenie całej Polski. Biorąc pod uwagę przywrócenie punktów BOK np. w powiecie janowskim, który dla porównania liczy 46 tys. mieszkańców i obejmuje teren 800 tys. km2, czy powiat hrubieszowski liczący 64 tys. mieszkańców o obszarze 1,2 tys. km2 niezrozumiałym jest pominięcie w tym Powiatu Sokólskiego z centralnym punktem w mieście Sokółka. Należy podkreślić, iż dawna siedziba BOK w Sokółce nie została w żaden sposób zagospodarowana, co w przypadku przywrócenia jej działania, nie przysporzyłoby spółce PGE ponoszenia kosztownych nakładów finansowych - mówił Daniel Supronik, przewodniczący Rady Miejskiej w Sokółce.

Podczas czwartkowej sesji radni jednogłośnie przegłosowali uchwałę w sprawie podjęcia inicjatywy przywrócenie Biura Obsługi Klienta PGE Obrót SA oraz Dystrybucja SA w Sokółce.

W 2013 r. PGE Obrót S.A. podjęła decyzję o likwidacji Biura Obsługi Klienta w Sokółce przy ul. Kolejowej 25 a istniejący od 1959 roku Rejon Energetyczny w Sokółce wraz z Punktem Obsługi Klienta PGE Dystrybucja S.A. został zlikwidowany w 2016 r.

W perspektywie mieszkańcy ocenili obie te decyzje jako niekorzystne. Są bowiem zmuszeni jeździć często ponad 40 a nawet 80 km do Białegostoku, czyli miasta położonego w innym powiecie.

Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że chcąc załatwić nawet z pozoru najprostszą sprawę w biurach PGE w Białymstoku, niejednokrotnie trzeba poświęcić na to kilka dni, gdyż ilość osób oczekujących w kolejkach, nie pozwala na załatwienie sprawy podczas jednej wizyty. A to wiąże się z koniecznością organizowania dni wolnych u pracodawców, często dezorganizacji życia zawodowego i rodzinnego.

- Faktem jest również to, że sprawy, co do których PGE zaleca kontakt zdalny lub poprzez infolinię, są często niemożliwe do zrealizowania, szczególnie wi przypadku ludzi starszych. Ta forma załatwiania spraw jest negatywnie oceniana przez mieszkańców i nie spełnia ich oczekiwań a w przypadku osób starszych jest to wręcz niemożliwe: Argumentem przemawiającym za przywróceniem Punktu Obsługi Klienta w Sokółce jest również siatka połączeń autobusowych,' kolejowych, a następnie komunikacji miejskiej z punktem docelowym, jakim jest biuro w Białymstoku. Szczególnie dla osób starszych, ze względu na ich stan zdrowia jest to proces trudny, czasochłonny, wyczerpujący fizycznie i kosztowny. Dla wielu osób jedyną alternatywą pozostaje dojazd samochodem, który naraża mieszkańców na dodatkowe koszty, nie wspominając o nakładzie czasu - argumentował Daniel Supronik.

Radni zapewniali, że o problemie mieszkańców był już wcześniej informowany podczas spotkania w Sokółce Jacek Sasin, minister aktywów państwowych. I obiecał pomoc w tej sprawie.

- Ten postulat wpisuje się realizację programu przywracania „Polski powiatowej”, jest niezbędny i należy go traktować jako priorytetowy - podkreślali radni.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na sokolka.naszemiasto.pl Nasze Miasto