Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Czy gruszki rosną na wierzbie, a słodki napój jest zdrowy? Nagrody czekają na uczniów z Podlasia

red
mat.pras.
Jak mleko trafia do kartonów i co to jest glutaminian sodu? Blisko 4000 uczniów z całej Polski, którzy biorą udział w konkursie Tesco dla Szkół, już to wie. Duża dawka praktycznej wiedzy, a do tego setki nagród, czeka także na uczniów ze szkół z województwa podlaskiego. Czasu jest coraz mniej - na zgłoszenia do konkursu na Reklamy Społeczne organizator czeka tylko do 23 listopada.

Ponad 200 zestawów nagród, w tym najnowocześniejszy sprzęt multimedialny, czeka na szkoły podstawowe i gimnazjalne, które wezmą udział w wyjątkowej zabawie, poszerzając jednocześnie wiedzę swoich uczniów o zdrowym odżywianiu.

Jak wynika z badania „Przyszłość na talerzu” przeprowadzonego na zlecenie programu Tesco dla Szkół, polskie dzieci mają znikomą wiedzę o żywności, nie rozpoznają zdrowego jedzenia, niewiele wiedzą o jego składzie i pochodzeniu. Aż 62% dzieci z województwa podlaskiego uważało, że po zmianach w przepisach dotyczących asortymentu w sklepikach, 1 września nadal będzie można kupić drożdżówkę, a aż 60 % sądziło, że znajdzie tam słodki napój. Jak zmienić nawyki żywieniowe naszych dzieci? Usunięcie „śmieciowego jedzenia” ze szkół to tylko jedna strona medalu.

Warto zadbać o motywację dzieci, poszerzenie ich wiedzy, a także – wprowadzenie wśród nich mody na mądre wybory żywieniowe. Wyjątkową pomoc dla wszystkich szkół oferuje program Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu”. Co jest jego siłą? Praktyczne podejście do tematu zdrowego odżywiania. Uczniowie zamiast czytać i uczyć się na pamięć informacji o żywności, będą mogli wszystkiego sami doświadczyć – upiec chleb na bazie zakwasu własnej produkcji, odwiedzić lokalnych producentów, by dowiedzieć się, jak powstaje mleko czy wreszcie uczyć się mądrych wyborów przy sklepowej półce dzięki czytaniu i rozumieniu etykiet.

Wspaniała przygoda

Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu” to pierwszy w Polsce program edukacyjny w całości oparty na fabule, w którym uczniowie poczują się jak bohaterowie gry. Ich misją będzie… uratowanie świata. Ich przewodnikami będą bohaterowie fabuły, ale także sami nauczyciele, którzy dzięki zestawom materiałów dydaktycznych do przeprowadzenia lekcji wprowadzą uczniów w niezwykły świat fabuły programu. Ponad 200 nauczycieli, którzy już uczestniczą w  programie, potwierdza atrakcyjność tej metody:

- Pomysł z "Przyszłością na talerzu" okazał się bardzo ciekawy. Zwłaszcza że do działania motywował nas znany youtuber JDabrowsky. Zainspirowani filmikami i prezentacjami postanowiliśmy przygotować plakat. Zadanie było łatwe, bo organizatorzy konkursu dostarczyli nam pakiet niezbędnej wiedzy – mówi nauczycielka ze szkoły podstawowej nr 23 z Sosnowca pani Agnieszka Zaręba-Furgol.

Szansa na nagrody dla podlaskich szkół

Pierwszą szansę na nagrody w programie będą miały szkoły, które przyślą zgłoszenia do konkursu reklam społecznych do 23 listopada. Będą one walczyć o 22 nowoczesne nagrody multimedialne.

Natomiast pula nagród licząca ponad 200 zestawów czeka w całym konkursie, w którym można bawić się i walczyć o nagrody aż do 15 kwietnia 2016 roku.

Aby zgłosić szkołę do konkursu, nauczyciel musi zarejestrować się na stronie www.tescodlaszkol.pl i założyć zespół dla swoich uczniów. W konkursie mogą brać udział wszystkie szkoły podstawowe i gimnazjalne, w tym szkoły specjalne. Program wpisuje się w  podstawy programowe kilku przedmiotów (w zależności od wybranych zadań). Ponadto, uczniowie gimnazjów mogą w jego ramach zrealizować Projekt Gimnazjalny.

O badaniu: „Przyszłość na talerzu” – badanie ilościowe na temat wiedzy dzieci w Polsce o żywności przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 871 dzieci w wieku 6-15 lat. Badanie na zlecenie Tesco dla Szkół przeprowadzone przez Dom Badawczy Maison, 04.08.2015r.

O firmie: Tesco Polska jest czołową siecią sklepów samoobsługowych na polskim rynku z ponad 450 sklepami, od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Firma zatrudnia prawie 30 tys. osób i oferuje klientom produkty ponad 1500 polskich dostawców. Co tydzień sklepy Tesco odwiedza ponad 5 milionów klientów.

O programie: Tesco dla Szkół to organizowany przez firmę Tesco Polska od 13 lat program z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Głównymi beneficjentami programu są szkoły podstawowe oraz gimnazjalne. W ramach programu ufundowano pracownie komputerowe i multimedialne oraz sprzęt dydaktyczno-sportowy dla w sumie 11 tysięcy polskich szkół o łącznej wartości ponad 13 milionów złotych.

Portale naszemiasto.pl objęły akcję patronatem medialnym.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bialystok.naszemiasto.pl Nasze Miasto