Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Eksperymentują, bawią się w teatrzyk, konstruują. Tak nasze przedszkolaki zapewniają sobie lepszą przyszłość (zdjęcia)

red
Gmina Sokółka od początku roku szkolnego realizuje projekt pt. „Przedszkole szansą na lepszą przyszłość”, współfinansowany przez Unię Europejską. W projekcie uczestniczy 163 dzieci w wieku od 3 do 6 lat z oddziałów przedszkolnych

Celem projektu jest wyrównanie szans edukacyjnych dzieci w wieku przedszkolnym z Gminy Sokółka poprzez rozwijanie kompetencji kluczowych. Zajęcia odbywają się w Szkole Podstawowej nr 1 i Szkole Podstawowej nr 2 w Sokółce oraz w SP w Boguszach, w Geniuszach, w Malawiczach Dolnych, w Starej Kamionce i w Starej Rozedrance.

W siedmiu szkołach podstawowych, w wymiarze jednej godziny tygodniowo w każdej grupie przedszkolnej prowadzone są zajęcia dodatkowe:

„Mali wielcy odkrywcy”- dzieci rozwijają aktywność twórczą, pod nadzorem nauczyciela przeprowadzają szeregu eksperymentów: badają się jakie właściwości posiada woda, co pływa, a co tonie, sprawdzają rozpuszczalność różnych substancji, robią bańki mydlane, kulki żelowe, kostki lodu, wiedzą jak powstają kryształki soli, co to jest pole magnetyczne. Dzieci obejrzały prezentację multimedialną „Proste i tanie eksperymentowanie”, dzięki której poznały szereg doświadczeń, które później wykonały same na zajęciach.

„W krainie wyobraźni” – na zajęciach dzieci rozwijają komunikację werbalną, pamięć i kompetencje społeczne, poprzez zabawy integrujące grupę poznają swoich rówieśników, dostrzegają potrzeby swoich kolegów, opowiadają o swojej rodzinie, jak wspólnie spędzają wolny czas, w życiu społecznym rozróżniają rolę poszczególnych członków rodziny, rozwijają swoją kreatywność, bawią się w teatrzyk, przebierają się za różne postacie z bajek, odgrywają krótkie scenki teatralne.

„Dobry start w szkole” – są to zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, na których dzieci nabywają umiejętności i potrzebną wiedzę do dalszej edukacji w szkole. Celem zajęć jest wypracowanie u dzieci gotowości do realizacji zadań szkolnych: umiejętności pracy z podręcznikiem oraz tablicą szkolną, rozumienia poleceń szkolnych, zgłaszania się do odpowiedzi, wykonywania poleceń kierowanych do całej grupy.

„Mali wielcy konstruktorzy” – dzieci rozwijają kompetencje matematyczno-techniczne, sprawność manualną i wyobraźnię przestrzenną, uczą się cierpliwości, samodzielnego i logicznego myślenia. Na zajęciach wykorzystują zakupione pomoce dydaktyczne: klocki magnetyczne, klocki Lego, klocki drewniane, mozaiki geometryczne, flipsy, masę solną.

„W krainie książek” – na zajęciach dzieci oglądają ilustrowane książeczki, słuchają utworów czytanych przez nauczycieli, dyskutują na temat bohaterów z książek, uczą się na pamięć krótkich wierszyków, wykonują prace plastyczne i techniczne dotyczące przeczytanych książeczek. Dzieci przekonują się, że czytanie książek jest przyjemne, że książki są nie tylko znakomitym środkiem do zdobywania wiedzy i różnych umiejętności, ale także mogą być dobrym sposobem na nudę, mogą bawić oraz stać się pretekstem do zabawy.

„Zabawy językiem angielskim” – dzieci w formie zabawy uczą się języka angielskiego, uczą się rymowanek i piosenek. Dzięki skojarzeniom zapamiętują nowe słownictwo i zwroty.

Do każdego oddziału przedszkolnego zakupione będą monitory interaktywne, które uatrakcyjnią wymienione zajęcia. Zakończenie projektu zaplanowane jest 30 czerwca 2019 r.

Wartość projektu wynosi 327 297,95 zł, dofinansowanie 278 141,39 zł oraz wkład własny Gminy Sokółka 49 156,56 zł (w tym wkład rzeczowy – korzystanie z sal szkolnych).

od 7 lat
Wideo

echodnia Drugi dzień na planie Ojca Mateusza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na sokolka.naszemiasto.pl Nasze Miasto