Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Listonosz nie dostarczył Wam przesyłki poleconej? Poczta wyjaśnia, że próba doręczenia powinna się odbyć

Renata Zdanowicz
Renata Zdanowicz
Konrad Kozłowski Polska Press
Do redakcji docierają sygnały, że świebodzińscy listonosze unikając kontaktu z mieszkańcami, nie pukając do drzwi od razu zostawiają awizo w skrzynkach pocztowych. Czytelnik poinformował redakcję, że takie przypadki nie doręczania przesyłek poleconych są podobno praktykowane na terenie Świebodzina. Co na to Poczta Polska?

Listonosze zostawiają awizo zamiast listów poleconych?

- Listonosze mówią, że nie będą wchodzić do mieszkań i będą wrzucać awizówki, czyli my będziemy tłumnie chodzić na pocztę. A list polecony oznacza, że korespondencja jest ważna i dla własnego dobra lepiej ją odebrać – mówi Czytelnik.

O obowiązujące zasady doręczania przesyłek zapytaliśmy Pocztę Polską.
- W przypadku awizacji powtórnej lub doręczania przesyłki nierejestrowanej, która nie mieści się do skrzynki oddawczej listonosz pozostawia awizo bez próby doręczenia. We wszystkich pozostałych sytuacjach powinna być podjęta taka próba – wyjaśnia Justyna Siwek, rzecznik prasowy spółki Poczta Polska. - Wyjątki dotyczą tylko adresów objętych kwarantanną, pod które korespondencję doręczymy w późniejszych terminach, po zakończeniu okresu izolacji – dodaje rzeczniczka.

Jak złożyć skargę lub reklamację?

Dalej rzeczniczka prosi, by mieszkańcy, którzy mają zastrzeżenia do obsługi przez listonosza powinni wskazać przynajmniej przybliżone miejsca adresowych, aby Poczta mogła się do nich odnieść.

Reklamację lub skargę na działania Poczty można zgłosić podczas rozmowy z konsultantem, który odpowie na pytania dotyczące świadczonych przez nas usług:
- 801 333 444 z telefonów stacjonarnych (opłata wg cennika operatora)
- (+48) 43 842 06 00 z telefonu komórkowego oraz z telefonów stacjonarnych krajowych i zagranicznych (opłata wg cennika operatora)
Infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 20.00

W formie pisemnej złożyć reklamację czy skargę można też poprzez wypełnienie formularza on-line bądź poprzez wypełnienie druku reklamacyjnego dostępnego w każdej placówce pocztowej.

Listonosze z dodatkami

Ponadto Poczta Polska informuje, że pracownicy otrzymali w marcu po 50 zł na indywidualne zakupy potrzebnych im środków ochronnych. Pocztowcy z grupy pracowników eksploatacji (m.in. listonosze, kierowcy, pracownicy placówek pocztowych, sortowni oraz pracownicy ochrony), otrzymają dodatkowe wypłaty za marzec i kwiecień br., czyli pracę w czasie zagrożenia epidemicznego i epidemii koronawirusa.

KORONAWIRUS W POLSCE. RAPORT MINUTA PO MINUCIE

PRZECZYTAJ TAKŻE

ZOBACZ TAKŻE: Kolejka przed pocztą

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na swiebodzin.naszemiasto.pl Nasze Miasto