W ostatnich dniach osiem nauczycielek wzięło udział w 24-godzinnym szkoleniu „Zastosowanie Darów w dziecięcej matematyce”, przeprowadzonym przez certyfikowanego Edukatora Froebel.pl Sp. z o.o. Nauczycielki zdobyły informację na temat pedagogiki Froebla, zapoznały się z Darami Zabawy i nabyły praktyczne umiejętności, które wykorzystają w swojej pracy z dziećmi. Każda z 4 grup dzieci otrzymała zestaw Darów, składających się z 14 pudeł klocków. „
F. Froebel zakładał, że pierwsze doświadczenia edukacyjne dziecka mają wpływ na jego późniejszy rozwój i osiągnięcia. Dziecko jest niepodzielną indywidualną całością, która ma swoje myśli, uczucia, swoją fizyczność i związki z innymi. Natomiast rolą dorosłego jest oddziaływanie wychowawcze poprzez odpowiednie organizowanie środowiska oraz stwarzanie warunków do poznawania otaczającego świata. To właśnie ona jest w życiu dziecka najważniejsza oraz jest podstawą całego przyszłego życia”.
Dzięki Darom Froebla, dzieci mogą odkrywać zjawiska fizyczne, przeprowadzać porównania, uczyć się odróżniania kształtów, doskonalą pamięć i rozwijają umiejętność pracy w grupie. Dary umożliwiają konstruowanie złożonych budowli i kształtów estetycznych, inspirują do twórczości, oraz do poszukiwania całości, cykliczności, logiki i porządku, pozwalają na prowadzenie zajęć zintegrowanych.
Kilka dni później odbyło się kolejne, tym razem 2-godzinne szkolenie, którego celem było poznanie podstaw programowania i praca z Ozobotami, malutkim robotami, które wykonują zadania zaprogramowane przez dzieci za pomocą kolorowych kodów (na kartce papieru lub tablecie). Każda grupa przedszkolna biorąca udział w projekcie otrzymała zestaw 6 Ozobotów.
Przed nauczycielkami jeszcze 2 szkolenia: „Nowoczesne metody aktywizująco- motywujące w nauczaniu i wychowaniu przedszkolnym” oraz „Eksperymentowanie- nauczyciel wychowania przedszkolnego jako refleksyjny praktyk”.
A przed dziećmi mnóstwo wspaniałej zabawy w ramach zajęć dodatkowych „Odkrywcy i konstruktorzy” i „Matematyka pod lupą”, a przez tę zabawę doświadczanie, poznawanie, eksperymentowanie. Dzieci, które mają wolniejsze tempo pracy uzupełniają braki podczas zajęć dydaktyczno –wyrównawczych „Mam swój czas”.
Pensja minimalna 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?