Program pobytu był atrakcyjny i urozmaicony. Motywem przewodnim spotkania w Grecji była złota proporcja i zastosowanie jej nie tylko w matematyce, ale i sztuce. Uczniowie z każdego kraju mieli za zadanie przygotować odpowiednie prezentacje.
Polacy mówili o zastosowaniu złotej proporcji w sztuce, Grecy – muzyce, a Turcy w matematyce. Młodzież uczestniczyła także w lekcjach matematyki i specjalistycznych wykładach, prowadzonych przez nauczycieli z Turcji i Grecji.
Ciekawym przedsięwzięciem, przygotowanym przez gospodarzy, był krótki fragment autorskiej sztuki teatralnej napisanej przez nauczyciela matematyki Eliasa Konstantopoulosa pt. „Dzieci Euklidesa”, pokazującej praktyczne zastosowanie matematyki w życiu codziennym. Aktorami byli greccy uczestnicy projektu Erasmus +.
Wszyscy także mieli okazję uczestniczyć w dyskusji na temat zmian klimatycznych i działań proekologicznych. Praktyczne zastosowanie teorii znalazło wyraz w wyprawie rowerowej po Ierapetrze i przygotowaniu greckich ekologicznych dań.
Uczestnicy projektu wraz z gospodarzami z Grecji wzięli także udział w ich narodowym święcie. W Ierapetrze na Krecie byli świadkami parady, w której uczestniczyli przedstawiciele wszystkich szkół, różnych grup zawodowych, stowarzyszeń, klubów sportowych i lokalnych działaczy.
Młodzież miała okazję zapoznać się z kulturą grecką: obejrzeć tradycyjne tańce kreteńskie, posłuchać bizantyjskiego śpiewu, spróbować greckich dań, zarówno tych przygotowywanych przez rodziców, jak i eleganckiej kolacji sponsorowanej przez Kurię Metropolitarną w Ierapetrze.
W programie pobytu nie zabrakło spotkań z lokalnymi władzami: biskupem greckiego Kościoła i z zastępcą mera Ierapetry.
Pobyt na Krecie bez wizyty w Heraklionie nie byłby możliwy, zatem zwiedzanie ruin Pałacu w Knossos oraz Muzeum Archeologicznego (największego muzeum gromadzącego eksponaty z wykopalisk na wyspie i drugiego pod względem wielkości greckiego zbioru antycznych pamiątek i wykopalisk, po Narodowym Muzeum Archeologicznym w Atenach), prezentującego eksponaty od czasów neolitycznych do okresu rzymskiego, to żelazne punkty greckiej wyprawy.
Inna wartość dodana podróży to także pobieżne zwiedzenie Chorwacji (Dubrownik, Zadar, Jeziora Plitwickie) a w Bośni i Hercegowinie - Medjugorje.
Kolejna 5. mobilność z udziałem innej grupy uczniów będzie realizowana w marcu w Istambule.
Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?