Zorganizowano dodatkowe zajęcia, w postaci kół zainteresowań i warsztatów: „Mały Programista”, „Mały Ekolog”, „Mały Matematyk” w wyniku których u dzieci rozwinięto kompetencje informatyczne, matematyczno- przyrodnicze, kreatywność i współpracę w grupie.
W trakcie zajęć „Mały Programista” dzieci rozwijały kompetencje cyfrowe poprzez działania ukierunkowane na uzdolnienia i zainteresowania techniczne i informatyczne. Kształtowały umiejętności kodowania, rozwijały kreatywność, ponadto dzieci nauczyły się bezpiecznego i efektywnego korzystania z technologii cyfrowych.
Nabyły umiejętność pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych rozwiązań. Rozwinęły umiejętność krytycznego i logicznego myślenia i wnioskowania. Przedszkolaki potrafią odkodowywać informacje, ustalają położenie przedmiotów w przestrzeni, odczytują proste instrukcje z symboli.
Zajęcia prowadzone były w formie warsztatów metodami aktywnymi z wykorzystaniem robotów i klocków, aplikacji, tablicy multimedialnej.
Zajęcia „Mały Ekolog” rozwijały kompetencje przyrodnicze, kształtowały u dzieci odpowiedzialność za stan przyrody poprzez rozwijanie działalności i budzenie świadomości ekologicznej. Rozbudowywały i zaspokajały ciekawość. W trakcie zajęć były wykorzystywane metody: porządkowanie terenu, uprawa i pielęgnacja roślin, obserwacja świata roślin i zwierząt, zjawisk przyrodniczych, eksperymenty obrazujące procesy przyrodnicze.
Dzieci potrafią segregować śmieci do odpowiednich pojemników, wykorzystać nieużytki do uzyskania nowego produktu, wiedzą o szkodliwości dymów dla środowiska przyrodniczego. Przedszkolaki umieją posadzić rośliny i zadbać o nie. Potrafią korzystać z narzędzi ogrodniczych, przedmiotów do obserwacji przyrody.
W ramach zajęć „Mały Matematyk” rozwijano kompetencje matematyczne. Wspomagano rozwój umysłowy i intelektualny dzieci w zakresie kształtowania pojęć matematycznych. Stymulowano twórcze i logiczne myślenie. Wdrażano do układania i rozwiązywania prostych zadań, czyli zdobywania umiejętności przekształcania sytuacji życiowych w zadania „do rozwiązania”.
Rozwijano umiejętności analizowania danych, porównywania, uogólniania. Stwarzano warunki do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju osobowości i kształtowano wyobraźnię dziecka. Rozbudzano wiarę dziecka we własne możliwości i rozwijano zainteresowania światem matematyki. Dzieci nabyły umiejętność odczytywania godzin na zegarze, porządkowania, porównywania, dodawania i odejmowania liczb, różnicowania, porównywania i segregowania figur geometrycznych. Dzieci rozumieją, że czas można mierzyć i nazywać, określają ciężar przedmiotów, porównują i wiedzą do czego służy waga.
Projekt „Aktywne Przedszkole” pozwolił na wyrównanie szans edukacyjnych dzieci w szczególności niepełnosprawnych oraz zwiększenie dostępności edukacji przedszkolnej. W ramach projektu przedszkole zostało doposażone w specjalistyczny sprzęt do realizacji dodatkowych zajęć, tj. projektory, tablice multimedialne, „Magiczny Dywan”, laptopy, tablety oraz pomoce dydaktyczne.
Dzięki projektowi dzieci stały się kreatywne i ciekawe świata, rozwinęły umiejętność krytycznego myślenia, wytrwałość, koncentrację uwagi, spostrzegawczość oraz poszerzyły horyzonty myślowe.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?